Recruitment Akadémia képzés

Szemléletváltás a HR-ben megreformált toborzási és megtartási folyamatokon keresztül, konkrét és gyakorlati megoldásokkal, amelyek egy új, modern vállalati HR kultúra felé vezetnek.

2019-től Magyarország egyik legnagyobb üzleti oktatásokat szervező cége, a Sämling Üzleti Oktatási Központ veszi át a TESK Recruitment Akadémia szervezését, de részvételi szándékát természetesen nálunk is jelezheti.

A cél: Egy új, modern HR kultúra megalapozása.

  • Helyzetre szabott, gyakorlati eszközök
  • Szemléletváltás a HR-ben
  • Közös ötletelés más résztvevőkkel

Nem csak HR-eseknek!

Fél év alatt megreformáljuk a toborzási, munkaerő megtartási folyamatait, helyzetére szabott konkrét gyakorlati eszközökkel, tanácsadással, HR szakemberek ötleteivel megtámogatva.

RÉSZLETES TEMATIKA:

1.NAP – BIG PICTURE – MIK A KULCSÖSSZETEVŐK A TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS SORÁN? A TOBORZÁS ÚTJÁBAN ÁLLÓ LEGFŐBB AKADÁLYOK ELHÁRÍTÁSA

A nap célja, hogy adjon egy átfogó képet, és megismertesse mindazokat a kulcsfontosságú összetevőket, amelyekkel foglalkoznunk kell munkáltatóként ahhoz, hogy stabilitást érjünk el a munkaerő-toborzás és megtartás terén. 

  • Ipari forradalom 4.0.
  • Nincs munkaerőhiány, csak elavult munkáltatói módszerek
  • Munkaerőpiaci áttekintés – mire vágynak a munkavállalók, és mire van szüksége a munkáltatóknak?
  • Az öt legfőbb akadály a toborzás-megtartásban, és ezek kezelése. Mi kell ma ahhoz, hogy sikeres legyen a toborzásunk?
  • A bérek kérdése – miért és hogyan fordítsunk erre figyelmet?
  • A közvetlen vezetők szerepe a toborzásban, megtartásban – miért és hogyan segítsünk nekik?
  • Hatékonyságnövelés a toborzás-kiválasztás folyamatában – hogyan pazarlunk el jó jelölteket?
  • Új toborzási csatornák és hatékonyságuk áttekintése: Facebook, LinkedIn, Google Adwords, remarketing eszközök, vállalati karrier oldal, linképítés, keresőoptimalizálás, reszponzív oldal

2.NAP – EMPLOYER BRANDING A GYAKORLATBAN

A nap célja, hogy bemutassa a munkáltatói márka építésében rejlő lehetőségeket, rengeteg példán keresztül, ötleteket adjon az induláshoz, és  bemutasson egy brandéíptési lépéssort, amin bárki végig mehet saját maga is, és elkezdheti a cége employer brand-jét építeni.

  • Kik vagyunk mi, mint munkáltatók?
  • A vállalati értékek meghatározása, EVP-k
  • Hogyan kezeljük a hiányosságainkat?
  • Pozícionálás
  • Marketing alapismeretek toborzáshoz
  • Motivációs tényezők – mi alapján dönt a munkavállaló?
  • Az AIDA módszer bemutatása címsor és bemutatkozó szöveg írásához; címsor-minták
  • Hogyan írjunk vonzó, nagyobb olvasottságú álláshirdetést?
  • Tartalom-marketing: hogyan és mit kommunikáljunk magunkról, mint munkáltatók?
  • Példák működő tartalmakra
  • Egy működő brandépítési program bemutatása
  • Employer branding videók – mikor, miről, milyet? – példák

3.NAP – A HATÉKONY TOBORZÁS ALAPJA: A CÉLCSOPORTOK MEGHATÁROZÁSA

A nap célja annak bemutatása, hogy bármilyen nehéz toborzási feladatunk is van, mindig meghatározhatjuk, hogy ki lehet a célcsoportunk, kiket akarunk megszólítani a toborzással, és hogyan érhetjük el a célcsoportjainkat.

  • A toborzás előkészítése. A munkakör pontos megismerése, a kulcs a kompetenciák azonosításához
  • Az elvárások és a juttatások arányossága, piacképessége. Kell-e és mikor módosítani vagy az elvárásokon, vagy a juttatásokon, vagy mindkettőn?
  • Hogyan írhatunk egyszerűen munkaköri leírást?
  • A lehetséges célközönség meghatározása. Ki lehet a toborzásunk célcsoportja? Milyen kiindulási pontjaink vannak a célcsoportok meghatározásához?
  • Kiket érdekelhet a pozíciónk és miért?
  • Hogyan ismerhetjük meg nagyon alaposan a célközönségünket a toborzás során?
  • Ne csak az aktív álláskeresőkben gondolkozzunk! Hogyan érjük el a passzívakat?
  • Nincs nehéz pozíció – módszertan a közös célcsoport ötletelésre
  • Elérési utak, toborzási források meghatározása
  • Módszertan: hogyan ne fogyjunk ki az ötletekből, ha jelöltekre van szükség?
  • A toborzási források hatékonyságának elemzése.

4.NAP – SOCIAL MÉDIA A TOBORZÁSBAN: Facebook, LinkedIn, Instagram

Azt hiszem, ez a nap nem igényel különösebb magyarázatot – a legfontosabb felületek toborzási célú bemutatása a nap célja.

Facebook

  • Mire és hogyan használható a Facebook toborzási célokra? Konkrét példákkal szemléltetjük:
  • Milyen beállításokat használtunk?
  • Hogyan határoztuk meg a célközönséget a pozíció tükrében?
  • Milyen képi/videós eszköztárral dolgoztunk és miért?
  • Hogyan változtattunk a kampányon menet közben és miért?
  • Milyen eredményeket hozott?
  • Milyen típusú kommentekkel találkoztunk és hogyan kezeltük?
  • Mennyi időt és pénzt igényel a Facebook kampány?

LinkedIn

  • Hogyan használható a LinkedIn toborzásra?
  • A LinkedIn karrier-oldal – mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem?
  • Mi van, ha nincs Recruiter hozzáférésünk? Akkor hogyan használhatjuk a LinkedIn-t?
  • Job posting – hogyan pozícionáljunk?
  • Az érdeklődés kialakulásának lépései
  • InMail check list
  • „Work with us” ads és career page
  • LinkedIn search, boolean search
  • Hogyan alakítsunk ki toborzó profilt? Hogyan legyen a megjelenés cégre szabott, és professzionális?
  • Hogyan készíthetünk kampányokat a LinkedIn-en? Gyakorlati bemutató
  • Milyen csomagok érhetők el? A nagyvállalati és KKV megoldások áttekintése
  • A vállalati karrieroldal szerepe – jó példák, résztvevői példák elemzése
  • Instagram, és a többiek – új irányok az online világban

5.NAP – SZERVEZÉS, PROJEKTMENEDZSMENT, FOLYAMATKONTROLL A TOBORZÁSBAN

A nap célja áttekintést adni a toborzás teljes folyamatáról, annak minden egyes lépését átvéve és megvizsgálva, ötleteket adva ahhoz, hogy hogyan mérjünk, mit mérjünk annak érdekében, hogy a kiválasztási folyamatunk hatékony és gyors legyen.

  • A két legfontosabb készség a toborzáshoz
  • A toborzási projektek haladásának követése, kontrollja. Kontroll eszköztárak, módszerek.
  • A toborzási folyamat szereplői.
  • Mérések, mérőszámok meghatározása (KPI-ok). Mit és hogyan mérjünk? Mire fókuszáljunk a sikeres toborzások érdekében?
  • Erőforrások megszervezése a toborzások során (anyagi, emberi és egyéb erőforrások).
  • Hogyan kezeljük, hogyan győzzük meg a szakmai vezetőket?
  • A döntéshozatal elősegítése.
  • Kontrollpontok kialakítása.
  • Hatékonyságmérési eszközök, módszerek
{

"Ez a program számomra segített átgondolni, tudatosítani, a recruitment teljes folyamatát és a kapcsolódó ismereteket, valamint ú ismeretet is adott brand építés, social média használat terültén.”

Diána

"Hasznos, gyakorlatias példákon keresztül tanulhattunk a Tesktől ill. más cégek HR-eseitől is. Jó volt látni és hallani, hogy a résztvevők akarnak/szeretnének fejlődni és az új technikákat, csatornákat is el akarják sajátítani.”

Nóra

"Hirdetések változatos használata, megfelelő platform a különböző célcsoportokhoz, új hirdetési felületek. Célcsoportok meghatározása, brand építés fontossága és módszerei jó példákkal.”

Bence

"Módosítottam a hirdetések szövegezésén. Bátrabban használom a küldetésünket. Valamint megismerhettem az AC technikát, amelyet remélem a gyakorlatban is tudok majd használni. Üzenetem: Bátran vágjanak bele! Nagyon sok gyakorlatban is használható tapasztalással fognak gazdagondi."

Kitti

„Érdemes meghallgatni más cégek "problémáit", együtt ötletelni, mivel hasznos volt. Nagyon különböző terület a mi cégünk, picit kilógott a sorból, mégis sok építő kritikát és hozzászólást kaptam.”

Dóra

Szeretne még több információt kapni?
Töltse ki az űrlapot és felvesszük Önnel a kapcsolatot!