Employer branding

Az Employer Brand a márka (brand) egy speciális összetevője, vagy a márka egy speciális nézőpontból: a munkaerőpiac nézőpontjából. A brand tulajdonképpen az, amit az emberek gondolnak az adott márkáról – vagyis a brand az adott cég PR-jét jelenti.

Ahhoz pedig, hogy PR-t lehessen építeni, előbb kell egy jól elvégzett munka, valamilyen jó, kiváló eredmény.
Ez a munkáltatói márka esetében pedig: A MUNKAVÁLLALÓKKAL VALÓ TÖRŐDÉS – ezt kell bemutatnunk, megmutatnunk egyrészta a saját munkavállalóink, másrészt a külső célközönség, a potenciális munkavállalók számára.

Az Employer Branding, azaz a munkáltatói márka ismertségének növelése, építése hatással van a toborzásra, valamint a munkaerő megtartására és a termelés hatékonyságára egyaránt, ezért ezzel a témakörrel folyamatosan foglalkozni kell.

Az alábbiakban felsorolt szolgáltatások lépésről lépésre kialakítják, illetve fenntartják a vállalat munkáltatói arculatépítésének folyamatát.

Munkáltatói arculat tudatosítása:

Minden vállalat valamilyen. Van egy kultúrája, vannak szokásai, értékei, pozitív és negatív tényezői, és mindez pontosan azoktól a vezetőktől és kollégáktól függ, akik a vállalatot működtetik. Viszont kevesebb vállalatról mondható el, hogy tudatosan építené ezt az arculatot. Hogy figyelne arra, hogy a vállalat értékei, hagyományai fennmaradjanak és fejlődjenek, hogy a dolgozókban kialakulhasson egy kötődés és egészséges csapatszellem. Még kevesebb vállalatról mondható el, hogy ismertté tenné azt a brand-et, így a potenciális munkavállalók sokkal inkább választanak egy ismertebb céget, mint egy számukra ismeretlent.

Ezért az első lépés, hogy tudatosítsuk magunkban: milyenek is vagyunk valójában, mint munkáltatók!

FELMÉRÉSEK

Fel kell tudnunk mérni, hogy mit gondolnak rólunk, mint munkáltatóról:

  1. a meglévő munkavállalóink
  2. a potenciális munkavállalók

Szolgáltatásunk tartalma:

  1. segítünk megfogalmazni a meglévő munkavállalók felmérési kérdéseit, valamint kidolgozni a felmérés lebonyolítását és az eredmények begyűjtését a vállalaton belül.
  2. Lebonyolítjuk a potenciális munkavállalók körében a felmérést, az alábbiak szerint:
    • célközönség beállítása: Adatbázisainkból olyan munkavállalókkal vesszük fel a kapcsolatot, akik munkaköre igazodik a vállalat termeléséhez, tevékenységéhez. Ezen kívül lehetőségünk van a vállalat számára releváns vállalatok (versenytársak) dolgozóinak lekérdezésére is.
    • Régió beállítása: kijelöljük a vállalat számára releváns földrajzi területet.
    • A fentiek alapján meghatározott szűrési feltételeknek megfelelően telefonon felvesszük adatbázisainkból a kapcsolatot munkavállalókkal, és közülük 50 főtől minden kérdésre választ gyűjtünk.
    • Az így összegyűjtött információkat összesítjük és egy rövid összefoglalót készítünk.
    • Felmérésben szereplő kérdések (ezek testre szabhatóak):
      • Hallott-e a vállalatról?
      • Ha igen, akkor mit?
      • Szívesen menne-e a a vállalathoz dolgozni?

A szolgáltatás időtartama: 3-4 hét.

EMPLOYER BRANDING WORKSHOP – 1 nap, ideális létszám: maximum 12 fő

A kihelyezett workshop keretén belül a toborzással, munkaerő megtartásával foglalkozó kollégákkal illetve vezetőkkel közösen dolgozunk az alábbi témákon:mit gondolnak rólunk a munkavállalók? – felmérések eredményeinek áttekintése, tanulságok, következtetések levonása
 

  • milyenek vagyunk mi, mint munkáltatók? – saját magunk pozicionálása
  • kik a potenciális munkavállalóink? – célcsoportok meghatározása, megismerése
  • hogyan kommunikáljunk nekik magunkról? – marketing szemlélet
  • hol kommunikáljunk magunkról? – meglévő kommunikációs csatornák megerősítése, új csatornák feltérképezése

Munkáltatói arculat ismertségének növelése

Miután tudatosítottuk értékeinket, tulajdonságainkat, valamint a hozzánk illeszkedő potenciális munkavállalók köreit, és a hozzájuk elérhető útvonalakat, jöhet a tartalom.

Milyen módon kommunikáljunk?

A mai audio-vizuális és online világban elengedhetetlen, hogy jelen legyünk az aktuálisan népszerű közösségi médiákon, és fotók mellett videó formában is „bemutatkozzunk”.

 

Videók

Az előző lépcsőben tisztázott üzeneteket a megfelelő célcsoportokra lebontva több videó is készíthető, amely több online kommunikációs csatornán is terjedni tud. 
A filmek pontos forgatókönyve és tartalma ezért igazodik majd a célokhoz, üzenetekhez és célközönségekhez is.

Film időtartama: max. 1-3 perc. Ennél hosszabb videókat már nem néznek végig.

A videók profi forgatócsapattal és felszereléssel, előre egyeztetett időpontokban kerülnek leforgatásra.

 A videókon kívül természetesen más kommunikációs eszközök is megvalósíthatók a megalapozó workshop alapján. A videókat különböző csatornákon lehet népszerűsíteni. A közösségi média felületei bőven adnak erre lehetőséget, különböző célcsoportok elérését biztosítva.

További részleteket a toborzás támogató videóról itt talál -›

Social media megjelenés:

Akár videót, akár képes, vagy szöveges tartalmat szeretnénk közzé tenni, ki kell alakítanunk és működésbe kell hoznunk a célcsoportjainknak megfelelő csatornákat.

Jelenleg az alábbi csatornák működtethetők leginkább employer branding építésére:

  1. Facebook
  2. LinkedIn
  3. Instagram

A szolgáltatás céljai:

  • A cél első lépésben az, hogy legyen egy átgondolt, a vállalat meglévő kommunikációs stratégiájához igazodó, felépített oldal, meghatározott tartalmakkal.
  • A következő lépés pedig, hogy ezeket felületeket Önök is folyamatosan tudják majd használni a toborzáshoz, munkáltatói arculat erősítéséhez.
  • A felületek folyamatos gondozása plusz erőforrást igényel, de amíg ez nem áll rendelkezésre, addig Ránk is bízhatják az üzemeltetést.

A szolgáltatást 3, illetve 6 hónapos időtartamra javasoljuk megvalósítani, ez alatt az idő alatt kialakul egy rutin, valamint értelmezhetővé válik, mire használható Önöknek a legjobban ez a két felület.

A szolgáltatás tartalma:

  • A Facebook, LinkedIn és Instagram oldalak működtetésével kapcsolatos koncepció kialakítása (tartalmak meghatározása, mikor-mit-hogyan stratégia kialakítása)
  • Facebook, LinkedIn és Instagram oldalak létrehozása
  • Az Önök által biztosított tartalmak (képek, videók) alapján rendszeres posztok készítése (napi egy poszt átlagosan ) igény szerint mindhárom felületre
  • A posztok alatti kommentek moderálása – főként Facebook felületen szükséges
  • Havonta egy alkalommal személyes egyeztetés a vállalat telephelyén
  • A folyamatos kapcsolattartás és egyeztetés fontos része a sikeres szolgáltatásnak, hiszen képben kell lennünk a vállalat aktualitásairól, fontos eseményeiről, hogy mindig aktuális információkkal tudjuk feltölteni a felületeket.

 

Közvetlen vezetők képzése

A munkáltatói arculat legfontosabb eleme a vezetők. Első sorban velük szükséges foglalkozni ahhoz, ha a csapatot szeretnénk erősíteni. Itt nem feltétlenül (bár nem kizárva) a felsővezetést szólítjuk meg, hanem inkább a termelést irányító, közvetlen csoportvezetőket.

Nekik testre szabott,  különböző programokat ajánlunk:

Lean szervezetfejlesztési tréning
Paradigmaváltó tréning
Recruitment Akadémia

A fenti szolgáltatási palettáról külön-külön is választhatóak elemek, attól függően, hogy a vállalaton belül éppen mi a legfontosabb lépés, amire szükség van ahhoz, hogy a munkáltatói brand népszerűbb legyen, biztosítva a lojalitás emelkedését, termelés hatékonyságát és könnyítve a toborzási folyamatokat.

 

Érdekelnek a részletek!


[http://tesk.hu/adatkezelesi-szabalyzat/]